Використання навчальних ресурсів
для реалізації наскрізних змістових ліній на уроках зарубіжної літератури:
компетентнісний підхід
Сьогодні
освіта все більше починає усвідомлюватися нашим суспільством як сфера
інвестицій у людину, у краще майбутнє держави, саме вона є важливою сферою
суспільної практики, яка здатна соціалізувати і виховати дітей і молодь,
розвивати й навчати дорослих, вирішувати безліч економічних, соціальних,
виробничих, культурних проблем. Саме завдяки освіті можна формувати й розвивати
в дитини, підлітка, дорослого соціально-значущі якості та цінності.
У
навчальній програмах з усіх предметів виокремлено такі наскрізні змістові
лінії:
«Екологічна безпека та сталий розвиток» націлена на формування в учнів
розуміння взаємозв’язків людини і навколишнього середовища в процесі вивчення
творів у рубриці «Природа і людина» та усвідомлення краси природи, її благотворного
впливу на людину.
«Громадянська відповідальність» спрямована на формування здатності до
ненасильницького розв’язання конфліктів та усвідомлення своєї ролі в
суспільстві й набуття вмінь брати участь у процесі ухвалення рішень.
«Здоров'я
і безпека» орієнтована на усвідомлення учнями переваг здорового способу життя
та безпечної поведінки, набуття знань та умінь правильної поведінки в критичних
та небезпечних ситуаціях.
«Підприємливість та фінансова грамотність» направлена на розуміння ролі
ініціативності та підприємливості в суспільстві та осмислення неординарності як
важливої риси людини для її самореалізації в житті.
Про
поняття «Наскрізні лінії»
Наскрізні лінії – це соціально значимі надпредметні теми, що сприяють
формуванню в учнів уявлення про суспільство в цілому – розвивають здатність
застосовувати отримані знання у різних ситуаціях; засіб інтеграції ключових і
загальнопредметних компетентностей – навчальних предметів та предметних циклів.
Для того, щоб
виокремити ключові компетентності Нової української школи і запроваджене
поняття «наскрізні лінії».
Наскрізні змістові лінії спільні для всіх начальних предметів, і є засобом
інтеграції навчальних предметів, предметних циклів і навчального змісту. Вони співвідносяться з окремими
ключовими компетентностями та сприяють формуванню цінностей і світогляду учня.
Їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Впровадження у
навчальний предмет наскрізних змістових ліній передбачає розв’язування завдань
реального змісту, виконання міжпредметних навчальних проектів, роботу з різними
джерелами інформації. Необхідність інтеграції змістових ліній не тягне за собою
якихось радикальних змін у навчальному процесі, а передбачає лише зміщення
акцентів на більш прикладні аспекти теми.
Як творити
наскрізне тло уроку зарубіжної літератури?
Завантажуйте
файли з корисною інформацією.
ЗАВДАННЯ
Створіть
кроссенс для реалізації однієї з наскрізних ліній при вивченні будь-якого
художнього твору з розділу «Сучасна література» та розмістіть у свою робочу папку на google-диску.