Зупинка 3



Використання навчальних ресурсів для реалізації наскрізних змістових ліній на уроках зарубіжної літератури: компетентнісний підхід

Сьогодні освіта все більше починає усвідомлюватися нашим суспільством як сфера інвестицій у людину, у краще майбутнє держави, саме вона є важливою сферою суспільної практики, яка здатна соціалізувати і виховати дітей і молодь, розвивати й навчати дорослих, вирішувати безліч економічних, соціальних, виробничих, культурних проблем. Саме завдяки освіті можна формувати й розвивати в дитини, підлітка, дорослого соціально-значущі якості та цінності.

У навчальній програмах з усіх предметів виокремлено такі наскрізні змістові лінії: 
«Екологічна безпека та сталий розвиток» націлена на формування в учнів розуміння взаємозв’язків людини і навколишнього середовища в процесі вивчення творів у рубриці «Природа і людина» та усвідомлення краси природи, її благотворного впливу на людину. 
«Громадянська відповідальність» спрямована на формування здатності до ненасильницького розв’язання конфліктів та усвідомлення своєї ролі в суспільстві й набуття вмінь брати участь у процесі ухвалення рішень. 
«Здоров'я і безпека» орієнтована на усвідомлення учнями переваг здорового способу життя та безпечної поведінки, набуття знань та умінь правильної поведінки в критичних та небезпечних ситуаціях. 
«Підприємливість та фінансова грамотність» направлена на розуміння ролі ініціативності та підприємливості в суспільстві та осмислення неординарності як важливої риси людини для її самореалізації в житті. 
Про поняття «Наскрізні лінії»
Наскрізні лінії – це соціально значимі надпредметні теми, що сприяють формуванню в учнів уявлення про суспільство в цілому – розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях; засіб інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей – навчальних предметів та предметних циклів. Для того, щоб виокремити ключові компетентності Нової української школи і запроваджене поняття «наскрізні лінії». 
Наскрізні змістові лінії спільні для всіх начальних предметів, і є засобом інтеграції навчальних предметів, предметних циклів і навчального змісту. Вони співвідносяться з окремими ключовими компетентностями та сприяють формуванню цінностей і світогляду учня. Їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Впровадження у навчальний предмет наскрізних змістових ліній передбачає розв’язування завдань реального змісту, виконання міжпредметних навчальних проектів, роботу з різними джерелами інформації. Необхідність інтеграції змістових ліній не тягне за собою якихось радикальних змін у навчальному процесі, а передбачає лише зміщення акцентів на більш прикладні аспекти теми.
Як творити наскрізне тло уроку зарубіжної літератури?
Завантажуйте файли з корисною інформацією.

ЗАВДАННЯ 
Створіть кроссенс для реалізації однієї з наскрізних ліній при вивченні будь-якого художнього твору з розділу «Сучасна література» та розмістіть у свою робочу папку на google-диску.
         

Завантажити домашнє завдання