Зупинка 6





          Спостерігаємо, що гіперактивний світ стає зрозумілим і рідним сучасному поколінню чи не з перших днів життя. При цьому очевидно, що гаджет для  дітей і підлітків – не іграшка, а звичайна річ і буденна необхідність. Тому навчання новітнім технологічним контентом створює можливості викликати інтерес до літератури, бажання читати.
      Кожен сучасний вчитель зобов'язаний мати «свою» колекцію сервісів, яким буде користуватися в практичній діяльності. Для зручності ІКТ-інструментарій можна систематизувати відповідно до основних бажань користувача-вчителя, тобто функцій, які  мають виконувати сучасні засоби навчання та візуалізації.
       Якщо ви цікавитесь сучасними технологіями та намагаєтесь максимально залучати їх у освітній процес, то QR-коди можуть бути змістовним доповненням ваших уроків!
       QR-код (від англ. quick response – швидкий відгук) – це винайдений близько двадцяти років тому в Японії двовимірний штрих-код, який дозволяє кодувати будь-яку інформацію – текст, веб-посилання, номер телефону та багато чого іншого. QR-код візуально представлений у вигляді чорно-білого квадрату, що нагадує лабіринт.
     В одному QR-коді можна зашифрувати: 7089 цифр, 4296 символів (у тому числі кирилицею), 1817 ієрогліфів. Код може містити будь-яку текстову комбінацію, що складається з цифр і символів.
         Головною перевагою QR-коду над звичайним штрих-кодом є можливість сканування звичайною камерою смартфона та великий обсяг інформації, що кодується. Готовий QR-код являє собою зображення в форматі JPG, яке можна розмістити на своєму веб-ресурсі, опублікувати в соціальній мережі, роздрукувати на будь-якій поверхні (папір, футболка, чашка, пластик тощо) та повісити на стіні чи дошці або просто відкрити на своєму смартфоні та показати іншим.
      Сьогодні українці використовують QR-коди для зчитування інформації про квитки на залізничний транспорт, реклами, контактної інформації, входження на деякі сайти (наприклад, Приват24 тощо) та багато іншого.
        Саме активне використання в повсякденному житті, легкість зчитування та кодування, наявність смартфонів у більшості населення стали причиною популярності використання QR-кодів серед вчителів та учнів для навчання. То ж, давайте розберемося, що саме і як можна кодувати.
ЩО КОДУВАТИ?
Надто довге посилання на ресурс Інтернету, потрібний для навчання: відео з YouTube, локацію на Google картах, файл з хмари (Google, Microsoft, Dropbox тощо), профіль (група чи сторінка) в соцмережах, телефонний номер або e-mail.
Приховану підказку для тих учнів, яким складно виконати вправу, розв’язати задачу. Це можуть бути означення, правила та алгоритми, зразки виконаних завдань, відповіді на загадки та багато чого іншого.
Посилання на вікторини, інтерактивні вправи, тести та анкети. Існує ряд Інтернет-ресурсів, які автоматично генерують QR-коди-посилання: 
Відповіді на завдання вчителя (створюють учні) – текстові повідомлення, відповіді на задачі чи загадки тощо.
Підказки для квесту, розмістивши їх в потрібних місцях навчального закладу.
Оголошення та інструкції на стендах, дошках оголошень (якщо їх надто багато)).
Контактну інформацію на візитній картці вчителя, адміністрації навчального закладу, на бейджах учасників конференцій (семінарів); ідентифікація учнів у віртуальному кабінеті бібліотеки або дистанційного курсу.
Інтерактивну розповідь. Наприклад, учням потрібно придумати розповідь, що складається з декількох частин – в кінці кожної, як у комп’ютерній грі, буде кілька варіантів продовження. Можна створити інтерактивну версію казки про червону шапочку: з першого QR-коду зчитується зав’язка, а продовження можна вибрати самостійно («Скануйте код під номером 2, щоб героїня пішла безпосередньо через ліс, або під номером 3, щоб вона обійшла небезпечну дорогу»).
ЯК КОДУВАТИ?
            Для створення власного  QR -коду знадобиться Інтернет і інформація, яку потрібно закодувати.
            http://qrcodes.com.ua/ (Інструкція по роботі з сервісом).
            http://www.qr-code.com.ua (Інструкція по роботі з сервісом).
            http://ua.qr-code-generator.com (Інструкція по роботі з сервісом)…
           Якщо ж бажаєте скористатися альтернативними варіантами, введіть в рядку адреси вашого браузера таку умову пошуку: «створити QR-код».
ЯК ЗЧИТУВАТИ?
           Програм для зчитування  QR -кодів надзвичайно велика кількість, а тому писати про ті чи інші немає сенсу, тим більше, що в більшості сучасних смартфонів «вшита» програма зчитування QR -кодів (наприклад, програма «Сканер» в Xiaomi), а функцію розпізнавання цих кодів мають інші популярні додатки (наприклад, Viber). Але якщо програми для зчитування QR-коду немає, необхідно увійти в магазин додатків (для Andriod – Play Market, для iOS – iTunes).
       Тим, у кого немає смартфона, допоможе ряд сайтів, як-от https://www.the-qrcode-generator.com/scan, а для тих, хто використовує Google Chrome, достатньо додати розширення з магазину.








ЗАВДАННЯ
Після знайомства з QR-КОДом  закодуйте будь-яку інформацію і поділіться даним кодом з нами у своїй робочій папці на google-диску. 
Скористайтеся шаблоном.
Назва теми
QR-КОД
Наприклад:
Бароко


Завантажити домашнє завдання